• Menu
  • Menu

De ce merită bloggerii să fie plătiți

Merită bloggerii să fie plătiți?

Nu înțeleg înverșunarea împotriva bloggerilor. Și în special nu cea împotriva bloggerilor de travel. Anul trecut cam pe vremea asta cineva ne întreba dacă ne-am  vândut rinichii. What? Normal că m-am enervat. Dar na, ce să faci. Oameni mulți, minte puțină deseori.

Ce nu înțeleg e de ce ar sta cineva să își piardă timpul cu hatereala. Am spus în nenumărate rânduri și o să repet. Oricine poate să își facă un blog de călătorii. Asta e probabil partea simplă.

Partea mai complicată vine când trebuie să lucrezi, să încerci să păstrezi legătura cu toate contactele, să răspunzi la timp, să livrezi în deadline, toate astea în timp ce te fâțâi în sus și în jos pe glob de parcă ești la tine în sufragerie.

Cum să ajuți bloggerul de care îți place?

Deseori oamenilor parcă le e teamă să dea un amărât de like. De parcă îl dau de la ei. De parcă ar avea likeurile numărate. Chiar și atunci când le place, când se inspiră din ceva făcut de bloggeri. Sunt mulți care nu ar recunoaște nici plătiți.

Îți recomand să citești și articolul acesta scris de Miruna. Este un ghid foarte bun, în câțiva pași, despre cum să îți ajuți bloggerul preferat. Deci dacă îți place de un blogger, nu-ți bate joc de munca lui. Nu presupune că TOATĂ munca lui trebuie să vină gratis!

De ce bloggerul merită să câștige și bani

Mai ales dacă face doar asta. Și hai să povestim puțin fix despre bloggeri de travel și cum te ajută ei în general. De ce merită să le fie răsplătită munca.

Trei exemple despre cum te ajută (fără să îți ceară ție nimic bloggerii de travel)

  • Înainte mergeai la agenția de turism și plăteai mai mult pentru serviciile și îndrumarea oferită. Dădeai mai mulți bani. Acum ai bloggeri care te fac să visezi la vacanțe, îți dau idei și inspirație cu privire la destinații.
  • Dacă plecai pe cont propriu cu siguranță cumpărai cel puțin un Lonely Planet. Hărți sau orice alt tip de ghid complet de călătorie. Alți bani, altă distracție. Acum ai bloggerii tăi de travel preferați și articolele lor gratuite care să te ghideze oriunde mergi. Nu mai este necesar neapărat să plătești pentru cărți.
  • Prețul biletelor de avion. Dacă nu stai toată ziua să urmărești oferte, cu siguranță ai da, sau dai destul de mult pe biletele de avion. Acum ai bloggeri de travel care postează oferte și recomandări de cazare. Pe timpul și munca lor, iar cititorii se bucură de prețuri mici spre destinații la care visează (că doar asta e și ideea).

Unii folosesc afiliere, alții nu. Vă vine să credeți sau nu, există oameni care REFUZĂ să dea click pe link-ul bloggerului de afiliere. Se duc ei și își caută singuri. Că dacă se îmbogățește bloggerul cu 20 de cenți din tranzacția lui…

Își caută singuri, dar folosind tot informațiile oferite de bloggeri.

Noi nu prea facem afiliere. Mai mult de lene. Nu îmi e lene să stau să caut zboruri și oferte, dar deseori îmi e lene să mă mai duc prin programul de afiliere, să fac niște muncă în plus. În schimb avem uneori campanii plătite. Nu sunt ascunse, sunt semnalizate mare cu P în titlu.

Campaniile plătite

În lumea ideală bloggerii nu s-ar asocia cu produse și servicii în care nu cred. Să presupunem că suntem în lumea ideală. De ce ai refuza să dai click pe un articol (mișto) care are P în titlu?

Asta încă nu înțeleg. De ce ai rata povestea, doar pentru că printre rânduri este precizat și brandul care face povestea posibilă? Sunt dispusă totuși să încerc să înțeleg. Merită bloggerii să fie plătiți? Au ba?!

Internetul și informația sunt gratuite?

Normal că nu! Fiecare site sau pagină de Facebook de pe internet vine și cu costuri. Mai mici sau mai mari. Fie că vorbim de hosting, plăți domenii, certificate și altele. Sau dacă vorbim pur și simplu despre timpul investit pentru a scrie pe bucata aia de internet.

Ai vrea să plătești pentru conținut? Normal că nu, când sunt atâtea mii de site-uri unde găsești informație, de ce să plătești unul dintre ele? (așa gândește toată lumea)

Ți-e teamă că părerea bloggerului este influențată doar de bani? Atunci poate nu citești bloggerul potrivit.

Cum văd eu lucrurile?

Păi oarecum destul de drastic și clar. E blogul meu? E! E timpul meu? Este și asta! Atunci o să promovez aici plătit, dar semnalizat, sau neplătit, cam orice îmi face mie plăcere să promovez.

Chiar azi am văzut la Bogdana Dobre pe Facebook, la un status despre cât a reciclat IKEA anul trecut, pe cineva care o certa că face reclamă. M-am și amuzat știind că aveam articolul acesta pregătit pentru azi.

Voi cum vedeți lucrurile?

Poate pentru că sunt subiectivă văd eu lucrurile așa. Poate mă luminați voi de ce munca bloggerilor ar trebui să vină gratuit pentru cititori. Poate nu înțeleg eu.

Da, cred că bloggingul trebuie să vină prima dată ca pasiune. Să fie elementul principal. Nu în ideea de a alerga după bani. Dar asta nu însemnă că tot timpul și toată energia investită într-un blog trebuie să fie gratis.

Am mai citit la Mihai, tot azi, că sunt 95,304 bloguri în România dintre care doarvreo 4000 active. Cum îți explici asta? Toată lumea pornește la drum cu elan. E greu să păstrezi elanul.

Da, eu cred că bloggerii merită să fie plătiți. Altfel toți fotografii, cântăreții și artiștii ar trebui să își ofere gratuit munca. Nu?

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

19 comments