Din punctul nostru de vedere a meritat clar! Chiar dacă financiar am putea spune că tot pe acolo am ieșit. Dar am și revenit acasă cu vreo patru luni înainte de a ne expira asigurarea și amândoi începeam să avem dureri dentare.
Așadar, azi fac un rezumat al situațiilor în care am fost și cum de simțim că a meritat așa de mult asigurarea! Cu exemple și sume!
În Thailanda am avut un accident cu scuterul. Am fost transportați cu ambulanța și tratați la spitalul din Pai. Cum noi am anunțat asigurarea tocmai următoarea zi, acolo am plătit noi din buzunar, luat documente și păstrat chitanțe pentru a le deconta în România!
Din Pai am plecat în Chiang Mai unde am vizitat un spital privat. Aici am făcut iar radiografii și am fost consultați de un medic. Am luat și de aici facturi și chitanțe.
Toată distracția cu accidentul ne-a costat pe la 260 de euro pe amândoi, suma din chitanțele pe care le aveam!
În Laos am mers pe la spitale și doctorii de acolo, dar nu am plătit nimic pe nicăieri. Oricum nu aveau uneltele necesare pentru a se uita în urechea lui Alex.
Alex avea urechea înfundată de vreo lună. Am mers din doctor în doctor, prima doctoriță nu avea instrumentele potrivite pentru a vedea în urechea lui. La spital ne-au spus să se ducă acasă să doarmă că îi trece.
Până la urmă cât timp eram în Vietnam a mers la un control la spitalul francez. Programarea a fost făcută chiar de către cei de la Gothaer iar Alex nu a plătit nimic. Nici măcar punga plină cu medicamente cu care s-a întors. Noi bănuiam că este vorba de un dop de ceară, dar cum el nu prea auzea cu urechea stângă, uneori îi țiuia, alteori îl durea, eram îngrijorați și ne doream mult și un diagnostic pus de doctor, nu de noi.
Nu știm exact cât a costat toată distracția asta. Doar consulația era listată pe la 100 de euro. Na, spitalul / clinica Franceză din Hanoi! Pretenții!
Așadar până acum avem un minim de 360 de euro economisiți în servicii medicale.
Recuperarea banilor
Săptămâna asta am reușit să ne facem și noi timp să ne ocupăm să ducem actel! Marți Alex a mers să depună formularele și chitanțele. L-am lăsat pe el să se ocupe de toată procedura. Ieri noapte (e vreo 12:00 când scriu articolul ăsta) am descoperit că ne-au și fost livrați banii în cont!
Totul a descurs fără probleme. Noi începusem să ne facem tot felul de filme în cap. Ba că e deja februarie și noi nu am depus încă actele, că la asigurări găsesc ei tot timpul un motiv, prostii de genul fără fond. Și chiar nu a fost cazul!
Evident, există și niște restricții. Nu știu dacă poți merge chiar oricând să duci chitanțele și neapărat trebuie să verificați și voi în contractul semnat. Unele asigurări vă dau un termen de o săptămână sau două de exemplu.
Și, așa cum precizam și mai sus, am revenit acasă cu câteva luni înainte să ne expire asigurările și cum începeam să avem aceste probleme dentare, probabil că am fi cerut ajutorul pentru programări la stomatolog!
Am mai scris aici despre asigurările de călătorie iar în acest articol am povestit la scurtă vreme după pățania cu scuterul cum m-a ajutat și psihic asigurarea!
Suntem foarte bucurosi că am plecat pregătiți de acasă. În mod normal trebuie contactați primii. Dar în timp ce stăteam pe marginea drumului, speriați, încercând să ne tragem răsuflarea, nu ne stătea gândul chiar la asta! Cred că încercam să ne dăm seama dacă este cazul sau nu să mergem la un spital.
Mi-am amintit de asigurare tocmai când mi-a fost dat un telefon iar cineva mi-a spus în engleză că urmează să vină ambulanța.
Ziua următoare am trimis detaliile către firma de asigurări. Într-un fel pe mine m-a ajutat și liniștit ideea că luam legătura cu cineva de acasă care ne putea îndruma în cazul în care am fi avut nevoie. Te ajută mult gândul că la un telefon sau mail distanță sunt oameni care te pot direcționa spre un spital, pot chema ei ambulanța pentru tine în cazurile foarte urgente! Ține numărul de urgență de la asigurarea ta de călătorie cât mai aproape de tine!
Vă dați seama! Eram singuri în lumea largă, departe de casă, accidentați și vai de noi! Părinților nu le-am spus că avem belele tocmai pentru a nu-i agita. Așadar contactul cu firma de asigurări a fost foarte de ajutor! E bine să ai pe cine te baza! Iar pentru mine a însemnat mult să știu că am la cine să apelez dacă simt că facem infecții, facem febră, se întâmplă ceva!
Noi știm că oamenii nu prea au încredere, dar noi vă povestim, direct cu sume și detalii, cum de a meritat asigurarea noastră! Bine, serviciile medicale din Thailanda sunt bune și ieftine, spitalul din Pai, acolo unde am făcut cea mai mare parte de tratament, avea prețuri foarte foarte mici!
Dar ce te faci când sumele sunt prohibitive? Că în cei 260 de euro cheluiți de noi intră vizite și pansări zilnice la spital timp de minim 2 săptămâni. Și cu răni adânci deschise nu prea îți vine să te oblojești singur! În unele țări și spitale serviciile medicale sunt mult mai costisitoare!
Noi inițial am făcut asigurare pentru șase luni. Nu eram siguri cât vom sta plecați, apoi am prelungi pentru încă șase!
Pot să îmi prelungesc asigurarea cât sunt înca plecat?
Da. În principiu! Dar ai grijă!Prelungirea nu se poate face chiar în orice condiții dacă ești plecat din țară. Verifică bine contractul și anunță cu privire la prelungire cu o săptămână sau două în avans. În cazul contractului nostru termenul era de minim 3 zile parcă și iar am avut o mică panică panică. Repede, printează, semnează, trimite poză, plătește să putem să prelungim!
Nu pleca neasigurat în călătorie! Iar după ce ai plecat, nu te băga în belele! Mai bine „dai banii degeaba” decât să stai prin spitale!
[…] Să spunem că ai cumpărat bilete de 1000 de euro, tu și partenerul. Îți rupi piciorul sau apare un proiect foarte important și nu mai puteți merge. Plătești 100 de euro asigurarea pentru ambele bilete și primești înapoi 900 de euro. Nu uita și de asigurarea de călătorie. […]
Buna Simona! Foarte util articolul si ma bucur foarte tare ca l-am gasit. Voi cum ati procedat cu asigurarea pt Thailanda? Noi vom merge in Thailanda, Indonezia si Malaezia pt 1 luna in 2018 (zone turistice, nimic periculos). M-am uitat pe site la Gothaer de asigurare dar se am vazut mentionat faptul ca daca in tara respectiva exista o avertizare de la MAE, asigurarea nu este valabila, ori in cazul nostru toate cele 3 tari au avertizari. Voi ati avut dificultati cu asigurarea in Thailanda din aceasta cauza? (avertizarea inteleg ca este de mai mult timp, deci banuiesc ca ati prins-o si voi)
Multumesc pt articol si informatii. Calatorii frumoase in continuare 🙂
Buna, Sorina,
Cred ca cel mai bine ii contactezi pe cei de la Gothaer. Iti vor raspunde cu siguranta cinstit si te vor indruma.
Simona, am revenit cu (happy) end-ul povestii, intrucat in final lucrurile s-au rezolvat, firma a preluat dauna si m-a despagubit la aproape doua luni de la eveniment. Imi mentin convingerea ca o asigurare de calatorie este obligatorie, insa diferenta intre valoare si simpla formalitate o face atentia cu care alegem asiguratorului. Numai bine!
Ma bucur sa aud ca s-a rezolvat! Chiar speram sa fie seriosi si pana la urma povestea sa aiba un final fericit!
Acum sunt curioasa: de ce a durat atat? Ai aflat?
Per total ai fost multumita? Ai mai apela la serviciile lor?
Te-aș contrazice un pic în legătură cu serviciile medicale din Thailanda: nu e deloc ieftin. Sigur, e mai ieftin ca în SUA ori țările arabe, de aceea și turismul medical e în floare, însă la un spital decent, privat, e destul de scump. La spital de stat nu aș merge aici în afara cazului în care nu am de ales. Evident, vorbesc de probleme serioase, nu o durere în gât sau un set de analize banale. Școala thailandeză de orice (inclusiv medicină) nu e recunoscută pentru calitate așa că e important a alege doctorul după mult research sau recomandări. Înțeleg că voi nu ați avut de ales, erați acolo și accidentați așa că…orice e mai bine decât nimic, aș fi procedat la fel în cazul respectiv.
Pe de altă parte, cel mai probabil sunt subiectivă: am fost obișnuită cu asigurarea medicală de la angajatorul din România, unde timp de aproape 7 ani nu am plătit absolut nimic. Sincer, nici nu știam costul serviciilor de care beneficiam pentru că toate au fost gratis, așa că poate de aceea mi se pare că serviciile medicale de calitate sunt ceva mai scumpe în Thailanda. Ca exemplu: pentru o consultație de 10 minute la dermatologie am plătit cam 35 USD.
Noua ni s-a părut ieftin comparat cu povestile din state si Europa. Ce-i drept, din suma de 260 de euro am cheltuit vreo 80 doar la prima vizita la spitalul privat. 2 oameni, 2 consultatii, o radiografie, bandajat si curatat rani.
Nici nu stiu daca e mult sau putin. Am impresia ca vreo 10 zile la stat au facut cat trei la privat.
Oricum, in Pai ne costa pe amandoi 10 euro curatarea zilnica.
Si da, alta optiune nu am avut, nici nu parea sa fie foarte grav ce aveam, dar a si durat pana sa mergem la o a 2-a opinie in Chian Mai pt ca ne dureau toate cele si lui Alex i se facea butuc piciorul imediat cum statea in picioare sau in fund.
F util articolul. Si eu am avut o experienta placuta, dar cu cei de la Allianz cand s-au ocupat de problema medicala rezultata in urma unui accident de ski. S-au ocupat ei de tot, inclusiv au trimis un medic si asistenta pentru vizite medicale regulate la cazare. Costurile ar fi fost enorme in cazul meu si efectiv nu am platit nici un euro. Cum ai spus, e bine sa stii ca ai pe cine suna si cine sa te indrume….Oricum nu plec niciunde fara asigurare medicala, care include orice eveniment asigurat inclusiv din sporturi gen surf/ski/snowboard etc… Mai nou au o asigurare f convenabila cu valabilitate de un an, ceea ce imi convine de minune. Dar oricum, multumim de articol. E incurajator sa vedem ca sistemul functioneaza 🙂
Super! Da, e bine sa aratam si exemplele pozitive, dar si pe cele negative! Si noi am cerut ca asigurarea noastra sa ne asigure pentru sporturi extreme, barci, scutere.
Si noi ne gandim sa ne facem tot direct pe un an. E mai simplu si stai linistit!
Inteleg exact rostul postarilor promotionale. Insa, oricat de roz pare experienta ta cu asiguratorii din Romania, din pacate realitatea nu e intotdeauna chiar asa. Cazul meu: asigurare la Gothaer incheiata cu o zi inainte de calatorie, urgenta medicala in penultima zi de asigurare, sunat imediat la nr de pe asigurare si deschis caz, apoi chemat medic mobil (in Elvetia – mai ieftin decat ambulanta), platit 500 CHF toata distractia – consultatie si tratament de urgenta – trimis documentul unic frunizat de medic ce contine atat diagnosticul, detaliile interventiei, intreg tratamentul si costurile aferente, o combinatie intre fisa de consultatie si factura (o simpla cautare pe net lamureste statutul acestui document in tara respectiva!), trimis la asigurator, schimbat mailuri de confirmare. Astept de o luna un raspuns – cred ca au plecat pe jos spre Elvetia sa il cunoasca pe medic personal. Pretind ca dureaza ?! sa ia legatura cu medicul si sa lamureasca situatia documentului. Pana una alta, pare ca nu au nici o intentie sa isi achite obligatiile asumate prin contractul de asigurare. Daca tot facem promovare, ar fi util si un demers de informare corecta, de exemplu care este termenul in care trebuie solutionat un dosar de dauna?
Ada, noi marcam toate articolele promoționale cu (P).
Aceasta a fost experienta noastră cu asigurarile noastre. Ne pare rău pentru experienta ta si speram sa rezolvi. De altfel nu ne-am aruncat de pe scuter ca sa avem noi ce sa povestim.
Pentru durata rezolvarii cel mai probabil trebuie sa citesti iar atent contractul. De unde sa știu eu ce ai semnat tu.
Așteptam sa ne anunți cum evoluează situația si ce se mai întâmplă. Acum sunt foarte curioasa.
Corect, nu ai de unde sa stii ce am semnat eu, ca si cum conditiile din contractele de asigurare nu sunt standard, iar clientul are vreo posibilitate de a negocia ceva.
Difera conditiile iar asta iti pot spune sigur! Depinde ce suma ai asigurata si nu numai. Am o cunostinta care si-a facut o asigurare de calatorie foarte faina care ii acoperea aproape orice orice si orice vizita la medic fara sa fie urgenta. Noi nu suntem siguri ca din punct de vedere stomatologic eram asigurati de exemplu. Urma sa descoperim cand ii contactam.
Nu stiu cat este termenul de rezolvare pentru un caz. Ma voi uita in contractele noastre.
La noi a fost destul de simplu. Asta a fost experienta noastra si asa a decurs. Chiar am povestit in articol ca si noi incepusem sa intram la idei. Mama lui Alex ne-a dojenit nitel chiar luni ca nu depusesem inca actele, din cauza asta l-am si trimis marti de urgenta pe Alex sa le depuna.
Asa cum am spus in comentariul anterior sunt curioasa cum evolueaza situatia! Chiar vreau sa aflu. Pentru mine a fost prima data cand am si recuperat bani in urma unei asigurari. A fost si prima data cand am avut probleme.
Poti sa povestesti si de bine si de rau. Noi nu avem absolut nici o obligatie fata de aceasta firma. Am platit asigurarile si prelungirea lor. Nu am primit bani de la aceasta firma pentru a le face reclama. Si chiar as vrea sa te intorci sa ne spui ce s-a mai intamplat, daca ai primit banii inapoi sau nu si de ce.
Apreciez atitudinea impaciuitoare 🙂 Nici eu nu am plecat vreodata in vreo calatorie externa fara sa am o asigurare valabila, iar acum dupa multi ani si multe tari, mi-a venit randul sa vad beneficiile acestei asigurari, dincolo de „peace of mind”. Fyi – suma asigurata a fost de 30000 euro, fara excluderi. Revin cu info despre solutia oferita (daca va fi vreuna).