• Menu
  • Menu

Michelin, o noua inovatie in domeniul anvelopelor

Nu sunt cea mai priceputa la masini. Stiu cateva lucruri, prinse din zbor de pe la altii. Sper sa nu citeasca asta dar impresia mea e ca nici tatal meu nu e cine stie ce priceput la masini. Atunci cand prind pe cineva care se pricepe si imi povesteste despre asta imi place totusi sa ascult si sa invat. Poate ma confrunt si eu cu problema respectiva…

Anyway, nu despre mine si cunostintele mele despre masini e vorba ci despre faptul ca, daca eu nu sunt foarte priceputa, imi place macar sa casc gura la lucrurile astea.

Recent cei de la Michelin au lansat o noua gama de anvelope de vara omologate si pentru iarna. Woooo, that sounds cool, nu?

Si ca sa isi dovedeasca teoria si inventia au scos si un raport amanuntit legat de subiect.

Raportul Michelin

Cel mai mare risc in timpul iernii este zapada.

Interesant de stiut: Cele mai multe accidente din timpul iernii au loc pe sosele uscate sau umede (92%*).  Asadar, ai nevoie de anvelope de iarna care sa iti asigure siguranta pe zapada, dar si pe suprafete reci, fara zapada. *

Surse

*Institutul de Cercetare a Accidentelor din Trafic (VUFO) al Universităţii de Tehnologie din Dresden: 12 000 de accidente analizate timp de 12 ani.

Iarna drumurile de munte sunt cele mai periculoase.

In realitate 68% din accidente se intampla in orase.

Ai nevoie cu adevarat de anvelope de iarna doar pe drumuri pe care a nins.

In realitate, pe drumuri umede, la 80 de km/h anvelopele de iarna reduc distanta de franare cu pana la 4m (in comparatie cu anvelopele de vara)

Mai multe informatii si mit-uri daramate gasiti aici.


Uite asa mai invat eu una alta despre masini, sofat si altele.

Situatii in care anvelopele astea sunt utile:

1. Pai anvelopele astea sunt facute astfel incat sa nu te ia nimic prin surprindere. De exemplu zilele astea a fost destul de cald in Bucuresti. Parea suficient de cald incat sa imi schimb anvelopele, dar stai, vine frigul iar sau cel putin asa se anunta.

2. Daca va mai aduceti aminte vreau sa particip la Raliul Mongoliei. Asta inseamna un drum de mii de kilometri condusi in conditii foaaarte imprevizibile. Pe Pamir highway nu e tocmai cald in timp ce prin Iran te topesti in mijlocul verii. Cred ca anvelopele sunt foarte importante! Nu e ca si cum poti pleca la drum cu inca 4 anvelope dupa tine…

3. Hai sa nu o ducem la extrem. Nu toata lumea pleaca pana in Mongolia cu o masina, nici eu nu stiu daca o sa imi iasa… Dar sa spunem ca pleci pe Transalpina, pe Transbucegi sau Transfagarasan. Nu ar fi deloc dubios ca pana acolo sa fie cald iar acolo sa ninga. Cu o anvelopa de vara nu stai tocmai comod pe serpentine, asa-i?


Pe mine Michelin m-a convins ca toata nebunia cu #crossclimate chiar se intampla si cu un infografic in care prezinta cateva schimbari foarte rapide de vreme.

Road_Lab_Meteo_Infographic_RO 1_599x800 Road_Lab_Meteo_Infographic_RO 2_560x800 Road_Lab_Meteo_Infographic_RO 3_693x800


Daca s-a investit atat de mult in researchul de prezentare al anvelopei sunt sigura ca au folosit toate datele si informatiile astea si atunci cand aceasta a fost conceputa. Asa pare normal.

Am mai discutat (pe Facebook) cu cateva persoane care se aratau circumspecte… sa asteptam asadar si rezultatele testelor :).

Va invit sa cititi articole scrise si de oameni care poate se pricep mai bine decat mine la date tehnice, teste si rezultate :). Pana una alta: spor la aventuri fara peripetii rutiere!

 

 

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

1 comment