Ca tot omul ma „dadeam pe net”, ma mai uitam de niste bilete, verificam preturi, the usual :).
Si cum ma plimbam eu asa am dat peste o chestie interesanta. Bilete de avion Bucuresti – Milano 57 de euro si bilete de avion Bucuresti – Siubiu 600 de euro.
Poftim?
Inteleg perfect faptul ca pretul e influentat de multi factori: grad de ocupare, frecventa zboruri, etc. Dar totusi…
Raman recunoscatoare celui care imi ofera o explicatie pe care sa o si pot accepta pentru preturile astea atat de scumpe la zborurile interne!
Nu e zbor direct, TAROM nu zboara la Sibiu. E cum as merge io cu avionul de la Craiova la Bucuresti..via Londra, sau Barcelona!
Am inteles! 🙂
Pai nu cred ca mai zboara nimeni in afara de Tarom pe Bucuresti – Sibiu. Pret de monopol – nu ai nevoie de alta justificare 🙂
P.S. ne vedem maineeeee!
#pentrucaputem – pentru ambele variante! 🙂
Nu e vorba de costuri, nu e vorba neapărat nici de ofertă (că nu sunt zboruri directe, sau sunt puține zboruri etc.), e vorba de cerere. Mai concret, de cine zboară.
Zborurile interne pe distanțe micuțe, mai ales la noi, nu sunt adresate celor care se uită la preț, ci celor care se uită la timp – companiilor. O companie poate să plătească 300 de euro în plus ca să aducă un director important în Sibiu sau de la Sibiu în o oră-două mai puțin.
Pentru ca nu exista Bucuresti – Sibiu zbor direct. In prezent, programul operational permite sa zbori Bucuresti – Sibiu via Viena cu Austrian Airlines sau Via Munchen cu TAROM :). De aici si tarifele mari :).
Da, dar in acelasi timp eu am zburat din Bucuresti in Mumbai cu 300 de euro si am avut escale de m-am plictisit. Bucuresti – Viena, Viena – Dubai apoi Dubai – Mumbai.
Pretul de 600 de euro este ENORM si nejustificat. Poate daca companiile aeriene ar scoate niste oferte low cost care sa fie decente pentru zborurile interne am mai creste putin si turismul.
Nu stiu preturi concrete, dar sa zicem asa: combustibil 10 k euro, taxe de aeroport 10 k euro, personal navigant salariu 10 k euro, personal tehnic, mancare, curatenie samd inca 10 k euro
Sunt aceleasi costuri pe ambele zboruri, mai putin combustibilul, dar si acesta se consuma mai mult la decolare si aterizare.
Pe Bucuresti milano ai avionul cu 100 de persoane (in medie), pe bucuresti Sibiu ai 15 persoane in medie de unde rezulta cheltuilei 40 k/ 100 vs 40k/15
De aici costurile.
Acum ca ei nu incearca sa creasca numarul mediu, e alta poveste.
Justificarile sunt discutabile. La fel de bine ai zboruri spre New York la 500 EUR. Sunt zboruri ieftine cu escala pentru ca se incurajeaza destinatia finala si zboruri neprofitabile cu escala unde apar costurile mari.
Cine ar dori sa zboare la Sibiu via Viena? NIMENI. Un Bucuresti – Sibiu cu masina / autocar / tren e mult mai rentabil si mai rapid fata de un zbor via Viena sau Munchen. Asa ca pun tarife ridicate pentru a descuraja aceste practici.
Si in acelasi timp lasa locurile libere pentru nemtii ce doresc sa calatoreasca pe Munchen – Sibiu – Munchen sau Viena – Sibiu – Viena…
Am stabilit / inteles. All good :).
Uite o alta intrebare: de ce nu incearca sa creasca numarul? 🙂 De ce zborurile interne sunt atat de scumpe si nu putem avea zboruri interne decente… Inteleg ca nu e chiar asa mare tara, dar ar ajuta enorm turismul…