Saptamana trecuta, miercuri, am avut onoarea sa fim bloggeri oficiali la SMMST. Prima conferinta despre turism, Social Mediasi mobile in Romania.
In spiritul acestei conferinte va intrebam pe voi, cititorii LipaLipa ce asteptari aveti de la noi.
Ce vreti sa vedeti mai mult pe blog, pe Facebook, Twitter, Pinterest, Youtube sau Instagram sau pur si simplu ce alte idei si ganduri aveti pentru noi?
Felicitari organizatorilor, in special Alex.
Am facut live-blogging. Putin mai greu deoarece nu aveam la dispozitie decat internetul de pe telefon si pentru a intelege articolul: informatiile erau postate de jos in sus, astfel incat la refresh sau atunci cand intrati pe articol sa vedeti prima data informatiile postate in timp real :).
Concluziile trase de noi;
1. Sunt putine agentii de turism care activeaza in zona social media – din pacate.
2. Turismul este natural social.
3. Este foarte important ca accentul sa fie pus pe poze – poze interesante si nu doar cu unitatile de cazare.
4. Pentru bloggerii de turism este important sa se laude cu proiectele si reusitele lor.
5. Mai multa diferentiere intre bloggerii de turism.
6. Este foarte important sa iti cunosti publicul – din fericire SM exact cu asta te poate ajuta.
7. Booking vinde 20% in Romania in momentul de fata dar isi deschid birou foarte curand, asadar aceasta proportie va creste.
8. J’info Tours vinde online in proportie de aproximativ 16%.
9. In top 20 pagini din Facebrands Ro, la categoria Turism, sunt 9 generaliste, 5 bilete de avion si doar 5 agentii iar media fanilor este 40.000. Realitatea este diferita fata de potential.
10. Facebook nu trebuie folosit ca un tool de vanzare. Oamenii trebuie sedusi si de acolo mutati in zona de vanzare.
11. Decizia trebuie luata in functie de calitate. Pachetele precedate de advocacy sunt o solutie buna si nu in ultimul rand: aplicatii de facebook si de mobil.
12. O agentie de turism de orice marime trebuie sa imbine socialul cu zona de performance.
13. Twitter functioneaza in zona calitativa dar nu pentru mase.
14. Blogurile in Romania sunt destul de putin citite dar 60% din cititori spun ca au cumparat dupa ce au citit pe un blog.
15. Sfaturi pt o reputatie buna:
- Pentru cine scrii?
- Sa stii cu cine sa vorbesti si ce ai de vorbit – infrastructura de relatii
- Build your credentials!
- Mergeti si in alte zone, nu doar travel.
- Fa-ti PR. Pe blogurile de travel oamenii se agita, sunt mai activi.
- Fii (mai) creativ.
- It’s more than SEO.
- Sa ai o filosofie si niste principii.
- Nu sta singur prea mult! Intra in “breasla”.
- Hai in offline.
- Evalueaza-ti munca si rezultatele.
- Lauda-te!
16. Agentiile de turism trebuie sa aiba un blog propriu.
17. E important ca agentiile sa se concentreze si pe zona de mobile din punct de vedere competitional.
18. Nu e suficient sa ai un canal doar de dragul de a-l avea, trebuie sa te asiguri ca ai cum sa dezvolti suficient continut pentru acele canale.
19. Conteaza din ce in ce mai mult folosirea siteurilor de reviews sau chiar implementarea propriului sistem in acest sens.
20. Alt trend social: cazarea la localnici – folosita prea putin de agentiile de turism.
21. Am aflat despre aplicatia Last Minute – despre care nu stiam.
Au mai facut live blogging fetele de la Travel girls si Ciprian. Au mai scris despre asta: Lumea Mare, Povesti de calatorie, Turism Market, Blog de calatorii, InfotravelRomania.
Buna, Simona! Multumim pentru sinteza celor discutate la eveniment. Poti sa dezvolti punctul „5. Mai multa diferentiere intre bloggerii de turism.”? Nu prea am inteles cum anume sa se faca aceasta diferentiere…Multumesc, Elena
Buna! Parerea noastra este ca uneori ne axam pe aceleasi subiecte, scriem cam despre aceleasi lucruri. Ceea ce nu este neaparat rau… dar nu este nici cea mai buna varianta :).
Noi avem cateva idei / proiecte dar nu vrem sa dam acum ideile :). Asteptam momentul in care le vom putea pune in aplicare :).