• Menu
  • Menu

Social Media & Mobile strategies for travel industry

Acest articol este dedicat pentru live blogging. Gasiti informatii extrase de la conferinta #smmst mai jos in articol.

Conferinta s-a incheiat. 🙂

Aflam mai multe date despre aplicatia last minute. Features ale aplicatiei:
– alerte
– excludere destinatii
– salvare oferte preferate
– filtre multiple

Urmatorul speaker este Catalin Macovei – Brand Manager Infoturism.

In momentul de fata in Romania publicitatea mobile este mai eficienta si mai ieftina decag displayul clasic.

Daca faci ceva mobile trebuie sa ai in vedere si faptul ca trebuie sa poti face rezervare / plata online.

Sfat pentru websites: 3 segmente sunt mai importante: wifi, parcare, regimul de masa – date de la Trip Advisor cu privire la ce il convinge pe user sa rezerve o camera.

Avantajele mobile: geotargetarea. Poti sa targetezi exact userii atunci cand ajung in proximitatea dorita de tine.

Nu e suficient ca cineva sa iti descarce apliatia, trebuie sa o si foloseasca si sa il poti contacta.

Cam intr-un an probabil se vor putea dezvolta aplicatii mobile in php.

Alte aplicatii utile de mobile: late bookings, hotel tonight, etc.

Alt trend social: cazarea la localnici – folosita prea putin de agentiile de turism.

Conteaza din ce in ce mai mult folosirea siteurilor de reviews sau chiar implementarea propriului sistem in acest sens.

Pentru Facebook este foarte importanta parerea / impresia personala si sa nu te gandesti neaparat la numarul de likeuri.

Urmeaza Filip Lepus – Travelio. Vorbim despre Social Media si ridica o problema importanta: nu e suficient sa ai un canal doar de dragul de a-l avea, trebuie sa te asiguri ca ai cum sa dezvolti suficient continut pentru acele canale.

Comunicarea pe platformele mobile inseamna comanda personalizata.

Bugetele pentru aplicatii nu sunt foarte prietenoase – din pacate.

E important ca agentiile sa se concentreze si pe zona de mobile din punct de vedere competitional.

Incepe si partea a 3-a a #smmst – cea dedicata mai mult bucatii de mobile. Incepe Alexandru Lapusan – Zitec.

Conferinta a continuat cu Delia Constantinescu. Momentan ne prezinta aplicatii de Facebook foarte interesante dar din strainatate, nu din Romania.

Agentiile de turism trebuie sa investeasca intr-un blog.

Urmeaza Cristina Bazavan. Ea va discuta despre blogul agentiei de turism.

Monica mai spune: incerc sa ii implic pe bloggerii, nu cumpar opinii sau articole.

Sfaturi pt o reputatie buna:
1. Pentru cine scrii?
2. Sa stii cu cine sa vorbesti si ce ai de vorbit – infrastructura de relatii
3. Build your credentials!
4. Mergeti si in alte zone, nu doar travel.
5. Fa-ti PR. Pe blogurile de travel oamenii se agita, sunt mai activi.
6. Fii (mai) creativ.
7. It’s more than SEO.
8. Sa ai o filosofie si niste principii.
9. Nu sta singur prea mult! Intra in „breasla”.
10. Hai in offline.
11. Evalueaza-ti munca si rezultatele.
12. Lauda-te!

Comunicarea nu este diferentiata pe blogurile de travel.

Blogurile in Romania sunt destul de putin citite dar 60% din cititori spun ca au cumparat dupa ce au citit pe un blog.

Anul trecut The Practice a colaborat cu 350 de bloggeri dar niciunul de travel.

Monica Jitariuc de la The Practice vorbeste despre reputatie azi la #smmst.

S-a deschis subiectul Twitter. Functioneaza in zona calitativa dar nu pentru mase.

Mugur evidentiaza faptul ca Social Media nu este foarte ieftina si cu atat mai putin gratuita.
Agentiile de turism mizeaza prea mult pe preturi si prea putin poze sau daca exista sunt strict cu hoteluri nu si zona in sine.

In turism fotografiile sunt esentiale. Si aceasta trebuie sa fie baza de la care se porneste.
Agentiile sa faca legatura dintre poze, turist si experienta.
Parteneriate cu bloggeri sau blog propriu?
Decizia trebuie luata in functie de calitate. Pachetele precedate de advocacy sunt o solutie buna si nu in ultimul rand: aplicatii de facebook si de mobil.
O agentie de turism de orice marime trebuie sa imbine socialul cu zona de performance.

Facebook nu trebuie folosit ca tool de vanzare ci oamenii trebuie sedusi, trebuie sa le nasteti curiozitatea.

Mugur Patrascu trece la punctul cu numarul 2: cum procedam.
Turismul este despre experiente si despre oferte.

Agentiile de turism nu integreaza foarte bine Social Media in strategia lor. In top 20 pagini sunt 9 generaliste, 5 bilete de avion si doar 5 agentii iar media fanilor este 40.000.
Realitatea este diferite fata de potential.

Mugur spune: turismul este natural social.

Comunicarea brandului pe Facebook. Are legatura industia turismului cu social media?
Raspunsul nostru – LipaLipa este ca turismul are cea mai mare legatura cu Facebook. 🙂

Dupa pauza a inceput Mugur Patrascu, se adreseaza in special agentiilor de turism si ne da cifre interesante: 8 milioane de conexiuni mobile in Romania, google 7 milioane de utilizatori, Yahoo la fel, www ul 5,4 milioane.

In Social Media nu vinzi foarte mult dar te ajuta mult pentru notorietate.
Principalul obiectiv pentru SM este PR-ul.
Isi incepe prezentarea Catalin Fusu – zumzi.ro.

J’info Tours vinde online in proportie de 16%.

Pentru J’info Tours este foarte importanta relatia cu bloggerii si ce au acestia de spus.

Tocmai aflam efectiv cum si-a construit J’info tours strategia Social Media, obiectivele stabilite si pasii facuti in acest sens.

A inceput sa ne povesteasca Carmen Pavel – Presedinte J’Info Tours, una dintre cele maj vechi agentii de turism din Romania (23 de ani).

In turism nu trebuie sa iti fie frica sa experimentezi chiar daca agentiile au nevoia de a vinde.
O informatie pentru care nu avem o sursa: despre brandul tau tu vorbesti in proportie de 34%, altii 66%.

Acum aflam lucruri pe care le spune seful cand nu vrea Social Media. No 3: nu pot controla ce spun oamenii.

In momentul de fata Booking vinde 20% in Romania.

Incepe Mihai Popescu de la Vola.ro care spune ca in 2015 se va marketa impreuna cu cei care sunt si consumatori. 🙂

Avem si niste cifre: marii operatori investesc poate 5% in Social Media. Tour operatorii mari investesc in printuri si google, media traditionala, outdoor advertising si mai putin in social media.

In agentiile de turism bugetele sunt foarte mici. De aceea parteneriatul cu bloggerii nu foloseste pentru volume.

Tocmai a inceput #smmst si aflam de la Ciprian Enea, autorul cartii „jurnalul unui calator boem” despre cum poate colabora o agentie de turism cu bloggerii si in general cum te poate ajuta Social Media in cazul in care ai avea o agentie de turism.

Cel mai important este sa iti cunosti publicul.

20130410-103013.jpg

Continuam sa facem live blogging… Facem asta de pe telefon deci ne cerem scuze daca o arate mai ciudat articolul.

 #SMMST este un eveniment organizat de Eventur in parteneriat cu:

 Ramada Bucharest ParcGoTravelTravelportTravelioInfoturismInfopensiuniJ’Info ToursSARTO si AVL Systems

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

3 comments

https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=G-EYVJ26KTP3