• Menu
  • Menu

Lasa comunitatea sa lucreze pentru tine – eTravel Conference

Salutare! Cat am fost eu plecata prin India multe lucruri interesante s-au intamplat! Cel mai important si de notat (in afara experientelor mele senzoriale si extrasenzoriale de pe acolo) a fost chiar cea de a 3-a editie eTravel Conference organizata de Evensys la care Corina Maria Scheianu a fost trimis de seama Lipa-Lipa :).

Iata care sunt informatiile pretioase cu care am ramas de la fiecare dintre vorbitori:

WHAT’S NOW IN THE TRAVEL INDUSTRY

 

Javier Garcia del Valle – CEO, Happy Tour Group

–       Se simte o lipsa a pietei complete si complexe, in sensul in care agentiile nu se grupeaza sa aiba acelasi sens, ci fiecare trage in directii diferite, iar concurenta este neloiala: sunt in stare sa dea cat mai multe servicii gratis, numai sa cumperi de la ei.

–       Partea cea mai buna a imaginii negative pe care o are Romania este ca cei care isi fac curaj sa vina la noi in tara sunt placut surprinsi.

 

Lucia Nora Morariu – Presedinte Eximtur

– Degeaba avem 95% ocupare pe charter daca biletele se vand ieftin, fara marja si profit. Concurentii se bat pe o taxa de servicii de 0 si minus.

– Bugetele Eximtur pentru 2015 se impart astfel: 75.000 euro marketing, 125.000 euro tehnologia care ne usureaza munca de marketing

– In ceea ce priveste turismul intern, se poate remarca faptul ca Bucovina se ridica, Sibiu este in frunte de mult timp, creste si Bucurestiul in atentia turistilor straini.

Diana Pascut – Christian Tour

– Se observa o trecere de la concediul anual la vacantele scurte si dese, poate chiar in zone cat mai exotice.

– Focusul Christian Tour este pe cazari foarte bune si pe orare cat mai bune la biletele de avion. De asemenea, accentul este pus pe dinamicitatea produsului oferit.

– Un produs de care Christian Tour este mandru este Bucharest City Pass – acces la 8 muzee bucurestene, transport pe linia turistica si diverse facilitati pentru alte obiective turistice.

Daniel Truica – Managing Partner, Vola.ro

– 87% din plati sunt cu cardul. Asadar, nu avem in plan si nici de ce sa mergem catre zona de offline.

– Din raportul vola.ro: pretul mediu pentru un bilet de avion cumparat este de 210 euro, iar pentru un citybreak 550 euro.

Remus Visan – Managing Director, Paravion.ro

–       Romanii s-au obisnuit sa isi aleaga destinatia pentru urmatoarea vacanta in functie de ce au ales prietenii lor, anterior => Se ghideaza dupa recomandarile sau fotografiile lor.

–       Bugetele Paravion.ro nu sunt separate de celelalte, astfel ca cel de marketing se completeaza cu cel destinat tehnologiei. In jur de 3% din cifra de afaceri este directionat catre online.

Calin Ilie – General Manager, IBIS Gara de Nord

–       In continuare, solutia pentru un business facut ca la carte este educarelor.

–       Cand vine vorba de achizitionarea unui produs/ pachet online, clientii verifica foarte bine inainte. Nu acorda o prea mare incredere unui anumit site/ serviciu si mai este de lucrat la aceasta parte.

Antonio Nitu – Director General, Aerotravel Lufthansa City Center

Antonio vine si contrazice cumva spusele lui Calin Ilie, spunand ca un pachet de 7000 de euro poate fi cumparat si platit online fara probleme.

Nicolae Dragoi – Marketing Manager, eSky.ro

Mobile-ul ne demonstreaza inca o data ca este in crestere, daca mai existau dubii: Anul acesta au crescut de 3 ori rezervarile facute de pe mobil.

 


 

WHAT’S NEXT IN THE TRAVEL INDUSTRY

Francois Pellegrin –  Channel Sales Manager, Online and Leisure, Central, Eastern and Southern Europe, Amadeus

–       Din pacate, numai 17% dintre cei care acceseaza o agentie online ajung sa si cumpere.

–       Trendurile spre care ne indreptam cu pasi repezi sunt: Smarter Consumer (cauta personalizarea ofertelor, unicitate), Technology Explosion (importanta online-ului, nu putem evita mobile-ul), Pressure on margins (tot mai multa presiune pe retaileri).

Tamas Varga – International Business Developer, Hotelguru.ro, Ungaria

Sistemul de rezervari din Romania ar avea nevoie de ceva imbunatatiri. Spre deosebire de cel din Ungaria, aici dureaza foarte mult sa gasesti si sa faci o rezervare.

Remus Moraru – Business Development, Manager Eastern Europe, HotelsCombined

HotelsCombined = marketing afiliat, gratuit. Consumatorul introduce cerintele de hotel, cauta si combina preturi rezultate de disponibilitate din peste 30 de site-uri din portofoliu. Apoi sunt afisate cele mai bune tarife de hotel disponibile online.

Ceea ce este foarte interesant este faptul ca materialele de promovare pot fi customizate in asa fel incat utilizatorii sa nu creada ca au plecat de pe site-ul original si isi pot face cautarile mai departe.

Diana Ursu – Client Service, Millward Brown Romania

–       Ce se achizitioneaza online de pe site-urile agentiilor de travel, in general?

Cazare (24% in Romania, dar si in afara), bilete de tren (5% Romania, 2% in afara), bilete la muzee/ evenimente (4% in Ro, 7% in afara). Cu toate acestea, exista un procent de 69% care nu a cumparat nimic online. Niciodata.

–       Atunci cand cumperi online un serviciu de travel, cele mai importante si cautate sunt rapiditatea si comfortul.

–       De ce nu ai achizitiona online? Spontaneitate (se duc la o Agentie cand le vine ideea sa plece undeva), incredere (aici deja multe site-uri au inceput sa puna emblema trusted.ro, astfel incat sa genereze incredere).

Dupa cum spuneau si vorbitorii anteriori, cea mai importanta in construirea unui brand este increderea pe care utilizatorii trebuie sa simta ca o pot avea.


 

MARKETING IN TURISM

Iulian Padurariu – Consultant de marketing asociat, MARKS

–       Pentru o campanie coerenta ai nevoie de reality check: Tu CINE esti?

– Crearea unei comunitati este foarte importanta in nisare. Cand cititorii/ utilizatorii incep sa se identifice cu tine => Network effect. Lasa comunitatea sa lucreze pentru tine!

Victor Caras – Head of Online Marketing & Development, Christian Tour

– In momentul in care aveti bugete de peste 500 de euro/luna, luati un om intern pentru SEM pentru a va duce campaniile acolo unde trebuie sa fie.

– Lucrurile se intampla foarte repede si trebuie sa ai abilitatea de a te adapta. Nu castiga cel mai puternic, castiga cel mai usor adaptabil.

– Atunci cand produsul nu se diferentiaza decat prin pret, cel mai important aspect este sa fii cat mai repede acolo.

Raluca Muresan – owner, Trip to Romania

– Trip to Romania este un proiect care ofera servicii personalizate pentru straini, in Romania, pentru grupuri mici si medii.

– Raluca Muresan este singurul ghid de turism roman licentiat in New York.

– In jur de 30% dintre clienti vin din recomandare, in urma vizitei facute de prieteni/ rude. Nu a existat feedback negative pana acum.


 

BLOGGING & ONLINE CONTENT

Razvan Marc – Directorul Biroului de Turism al Romaniei la Londra

Razvan a venit la conferinta fara prezentare pe stick, ci cu un discurs scris si citit ca la tv J Astfel, el a oferit cateva sfaturi privind modalitatile de a scrie pe blog despre pasiunea comuna ce ne-a adus in sala: calatoriile.

Mihai Jurca – prezentator TV (B1TV) & Travel Blogger

Are blogul de mai bine de un an – mai exact, din martie 2013 – si l-a facut pentru a avea un loc in care sa isi testeze anumite subiecte abordate ulterior in emisiuni.

Care sunt gandurile de care tine cont in momentul in care scrie un articol pentru blog?

1. Relevanta subiectului: m-ar interesa pe mine sa citesc articolul respectiv?

2. Sezonalitate: nu scrieti articole despre vacantele la ski… vara.

3. Timing: nu poti luni dimineata sa publici un articol despre ce poti face in Berlin in weekend. Nu va considera nimeni util un astfel de articol si nu ma va face sa cumpar un city break pe loc, ci sa ignor ce ai scris.

4. Subiecte hot: acestea atrag intotdeauna si este foarte important sa prindeti valul de oportunitate. Daca scrii la 4 zile dupa ce s-a intamplat, poti sa uiti.

5. Subiecte de nisa

6. Interviuri, povesti viata.

7. Make a list (top 10, top 5): 10 locuri unde m-as duce cu iubita mea in Paris

8. Intamplari personale: Povestiti anumite episoade din calatorii si transmiteti oamenilor niste invataturi.

9. Content “share”-uibil: Ce ar putea fi preluat si de alte persoane?

10. Vox populi: fiti mereu pe faza la ce spun utilizatorii/ cititorii in comentarii. De acolo pot veni idei sau insight-uri foarte bune.

Cristian Curus – Director de Strategie, OVI Travel

photo

Vivolis este primul portal de rezervari turistice care a inclus Viber si WhatsApp in comunicarea cu turistii

#aventuravivolis – experiment de marketing, infotrip unic cu bloggeri si jurnalisti dusi in Paris si in Bordeaux fara sa stie nimic dinainte. (printre care si Simona, aka eu 🙂 )

Scop: testarea si validarea conceptului – pentru a face din el un pachet numai bun de pus la vanzare, dar si inspiratie pentru oricine doreste o vacanta inedita.

Participanti: 3 bloggeri travel, 1 blogger IT, 1 blogger generalist, 3 jurnalisti.

Rezultate: 216 fotografii, 120 de utilizari ale hashtag-ului, 100.000 organic reach.

Ce am invatat din campania cu bloggeri? Turistii vor sa mearga intr-un pachet realizat in colaborare cu un blogger, dar doresc si prezenta unui ghid local care sa le ofere cat mai multe informatii despre locurile pe care le viziteaza. Turistii prefera pachetele ieftine care sa includa cat mai multe activitati.

Sunt preferate destinatiile mai putin cunoscute sau destinatii care au intrat in atentia romanilor in ultimii ani (ex: Amsterdam)

Uneori este mai bine sa asculti de bloggeri cand iei o decizie legata de destinatie.

 

Si cu asta cred ca am tras concluziile acestui eveniment: Este nevoie de incredere si de… bloggeri pentru a avea un brand de succes in online. 

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

1 comment