Ei bine, hai să vă povestim și pățaniile. Din București în Bruxelles am ajuns repede și bine, ne-am cazat la un hotel aproape de aeroport, totul ok. Belele au apărut în aeroport, pe la 4 jumătate dimineața când angajații TUI Belgia ne-a spus că nu ne lasă să ne urcăm în avion dacă nu cumpărăm bilet de întoarcere TOT cu ei.
Problemele cu TUI Belgia
Cum adică? Exact asta am întrebat și noi. Deci să ne înțelegem. Aveam bilete dus, aveam bilete de avion de ieșire din Mexic, dovada că avem suficienți bani să ne susținem călătoria, asigurări de călătorie, tot. Dar nu, ne-au spus că nu ne lasă în avion până nu cumpărăm bilete de întoarcere.
Ne-au picat fețele deja prea obosite după doar vreo 2-3 ore de somn. Am încercat să ne opunem. Tipa de la birou a fost foarte clară, parcă era robot cu bandă stricată. Mexicul vă cere să aveți bilet de întoarcere cu compania cu care zburați la dus. (WTF?! Foarte foarte fals și neadevărat) Asta a fost prima ei minciună.
Stresați că nu prindem zborul am zis bine, fie, care e cel mai ieftin bilet? Asta a fost minciuna ei cu nr 2. Ne-a zis că pe 1 aprilie. Știam că nu e așa, am și verificat. Cele mai ieftine bilete erau prin noiembrie. Costau cât am dat și la dus. 200 de euro de căciulă + 50 de euro amândoi taxe.
Biletele pentru 1 aprilie prezentate de duduie erau 650 de euro amândoi. Le-am ales pe acestea până la urmă în ideea că cine știe, poate le și folosim. Eram obosiți și tracasați. Dar azi ni se pare absolut absurd să zburăm din Argentina de exemplu înapoi în Cancun ca să ne întoarcem acasă.
Avem cum să ne recuperăm banii?
Amândoi considerăm că a fost abuziv ce a făcut tantia asta. Vrem să depunem plângere și să încercăm să ne recuperăm banii și să anulăm biletele. Am cerut inclusiv bilete flexibile care să permită anulare și a zis că nu are. Eventual ne modificăm datele contra unor costuri.
Bilete pe care noi le-am cumpărat forțați de ea, împotriva dorinței noastre sau a cerințelor celor din Mexic. Dacă știți companii de încredere care ar putea să ne ajute, dacă credeți că avem temei legal să acționăm în consecință, vă rugăm să ne îndrumați. E prima dată când suntem într-o situație de genul. Am depus plangere la ei intre timp, suntem curioși cum și dacă se rezolvă.
Lângă noi în avion stătea un Belgian care avea doar bilet dus + bilet de ieșire din Mexic. Exact ca noi, totuși el nu a avut nici o problemă, cu toate că pe biletele de avion scrie că cetățenii Belgieni trebuie să prezinte bilet return. (nimic specificat despre bilet de intoarcere cu compania cu care ai zburat în Mexic)
Oricum, în Mexic la imigrări nu conta cu cine ai biletul de întoarcere. Tanti de la Tui ne-a spus practic că și dacă aveam bilet de întoarcere cu altă companie, tot nu ne lăsa să ne urcăm în zbor, fiind obligați să cumpărăm de la ei. Ei și atât!
La intrarea în Mexic
Mbuuun. Am uitat că am dat 650 de euro la 5 și 11 dimineața practic pe NIMIC și am purces cu entuziasm spre Mexic. Eram obosiți, dormisem în avion probabil mai mult de frustrare, nu cât să ne odihnim. Iar la intrarea în Mexic tanti de la ghișeu a dispărut cu pașapoartele noastre. Apoi s-a întors și ne-a spus să o urmăm. Ne-a condus într-o cameră cu mai mulți alți oameni și ne-a spus să așteptăm.
În camera respectivă scria pe pereți că nu ai voie să folosești telefonul mobil și că documentele de călătorie sunt procesate, să ai răbdare. Ne-am uitat stânga dreapta, ne-am grăbit să judecăm oamenii la prima impresie și am hotărât că pare că au fețe de infractori. Deci, ce căutăm noi aici? Fiind prima dată când se întâmpla asta + toată oboseala, normal că m-am speriat nițel. Am început să răsuflu mai ușurată când au început să apară pe scaune și alți turiști care veneau din avionul nostru.
Buuun, măcar nu eram singurii turiști din cămăruța aia. (capra vecinului….)
Până la urmă totul a fost în regulă. L-au chemat pe Alex să îl întrebe pe unde mergem, câți bani avem, cât câștigăm din blog etc. Și vameșul a fost uimit că stăm până pe 1 aprilie în Mexic. Doar așa zicea biletul de avion, nu? Alex i-a explicat că plecăm să călătorim prin America de Sud și că eventual pe 1 aprilie revenim în Cancun ca să plecăm.
Una peste alta nu a fost nici o problemă. Eu i-aș fi spus lu’ nenea inclusiv că am fost obligați să cumpărăm acest bilet, dar na. Când stai de vorbă cu oficialii cel mai bine e să păstrezi lucrurile simple.
Uite și vlogul de călătorie din România în Mexic și puțin din prima zi aici.
Nu uita te rog să ne lași recomandări, părerea ta despre situație și orice alte sfaturi utile. Dacă sunt și firme de recuperări curajoase în zonă, promitem că dacă ne ajutați să ne recuperăm banii vă plătim și comisionul, vă facem și faimoși pe blog :).
Travel & love, love to travel!
Buna,
Stiu ca nu este nevoie de viza pentru mexic dar intreb totusi trebuie platit ceva la intrarea in Mexic o taxa de intrare ceva? Si mai am o intrebare legata de Mexic ati avut cartela sim daca da ce cartela ati recomanda pentru internet. Multumesc mult
Nope, nu am mai platit nimic. Nu am mai cumparat nici cartele locale, gaseam destul de des free wifi. In parcuri sau in statiile de autobuz (atunci si aveam cel mai des nevoie).
daca vreti sa cumparati cartela uite niste detalii despre optiuni aici https://www.finder.com/best-prepaid-sim-card-mexico
Este clar un abuz și problema trebuie abordata direct cu compania aeriană, dacă nu găsiți înțelegere și rambursarea banilor apelați la un avocat dr drept internațional. Este adevărat că pot fi maiari costurile cu avocatul decât ați dat pe bilete, însă asta mu trebuie să rămână așa. Discriminarea e în floare. Dacă voi credeți că putem ajuta prin mediatizare în online în engleză cu tag către compania aeriană, spuneți și facem iureș.
Simona, nici eu nu am fost in situatia descrisa de tine si nici nu am avut turisti care sa fi patit la fel.
Personal mi se pare un abuz ca v-a „obligat” sa cumparati bilete de intors in momentul in care va aflati pe aeroport si sper ca plangerea voastra oficiala sa isi gasesca un raspuns (aici ar fi bine sa aveti un avocat cu care sa va sfatuiti). Daca aveau cumva aceasta clauza pe undeva in conditiile de achizitionare ale primelor bilete (de dus) trebuia sa aflati de ea cand le-ati cumparat pe primele.
Faptul ca v-a dat tariful de la 1 aprilie care era cu mult mai mare decat cel din noiembrie (inteleg ca voi i-ati spus clar ca doriti „cele mai ieftine bilete”) este o noua dovada de abuz pentru ca daca regula de care spunea ea era adevarata nu vad de ce nu v-ar fi dat perioada in care era disponibil cel mai mic tarif.
Singurul lucru pe care pot sa va recomand sa il faceti este sa vorbiti cu compania de la care ati achizitionat biletele de dus. Daca ati cumparat de la o agentie de turism teoretic v-ar putea ajuta ei, insa daca ati luat voi online biletele direct de la compania aeriana singura varianta ramane sa vorbiti direct cu compania aeriana.
Ar fi fost ideal ca la fata locului, cand v-ati vazut in fata situatiei, sa cereti temei legal celor care impun achizitionarea biletelor de intors fix pe aeroport si fix de la ei. Si sa fi avut un numar de telefon al unui avocat cu care sa vorbiti atunci. Sau macar sa le fi spus celor de la TUI Belgia ca va consultati avocatul pentru a verifica daca ce spun ei este adevarat (in cazul asta ma astept sa fi dat ei inapoi). Numai ca banuiesc ca v-au grabit sub amenintarea neimbarcarii si asa ati cumparat biletele de intors. Este o situatie ce poate fi probata si sper eu ca ati inregistrat cumva discutia (reportofon de pe telefon) pentru ca va va ajuta mult.
Sper sa aud vesti bune de la voi.
‘Ruta’ prin Mexic ‘in vacanta’ este folosita de tigani pentru a ajunge in America, au tot fost relatari in presa, chiar au suspendat o vreme (vanzarea de vacante sau intrarile in mexic in scop turistic, nu mai retin exact). Deci ati fost discriminati pentru ca aveti pasapoarte romanesti. Verificati si cu emitentul cardului cu care ati platit. Daca e card de credit, foarte probabil puteti face chargeback. Poate chiar si pe debit daca explicati bancii situatia.
Poate va este de folos acest site: http://www.airhelp.com
Stiu ca au recuperat banii pasagerilor pt intarzieri de zbor si se ocupa cu probleme „de zbor”. Sper sa va fie de folos! Succes!
Si pe mine m-au oprit la interviu la intrare in Cuba. Cred ca au ceva cu noi astia din america centrala 🙂
Distractie placuta – ar fi interesant sa ne spui despre cartele telonice locale, rent a car, locuri de mancat, etc . Nu de alta dar plec fix peste o luna in Mexic 🙂
Ce rău îmi pare ca ați avut probleme. Baftă în continuare.
AirHelp, pe mine m-au ajutat cu un zbor intarziat.
Va fi bine, nu va faceti probleme. Uneori sunt si situatii cand se intampla sa fii verificat, ori pentru ca vii sau te duci intr-o tara cu un anumit statut,, ori pentru ca actele au nevoie de o verificare suplimentara, ori pentru ca exista o coincidenta de nume cu cineva cautat de autoritati, ori pentru ca cel de la ghiseu n-a fost atent, sau este extrem de plictisit.
Calatorie placuta in continuare si sa va bucurati din plin de ce vedeti si unul de altul.