• Menu
  • Menu

Transsiberianul – before I die (wishlist)

Fiecare dintre noi avem niste lucruri pe wishlist, bucket list, lista cu lucruri de facut. Sunt oameni care isi doresc o familie, copii, oameni care isi doresc sa ajunga la primul milion de euro, apoi la cel de al doi-lea si sa mearga mai departe. Sunt oameni care isi doresc un avion personal sau sunt oameni care nu isi doresc decat o casa, un loc de munca stabil, sanatate.

Dorintele noastre sunt multiple, complexe, intortocheate si probabil depind foarte mult de locul in care ne aflam – geografic, psihic si financiar.

Nu stiu de unde acest punct pe wishlist-ul meu. Probabil din faptul ca majoritatea lucrurilor pe care doresc sa le indeplinesc si care sunt pe bucket list sunt mai mult experiente. Nu imi doresc o persoana anume ci un anumit tip de senzatii cu o persoana, nu imi doresc sa vizitez un anumit numar de tari ci imi doresc sa experimentez cat mai mult si sa vad cat mai multe lucruri siii neaparat sa fac aceasta excursie #cutrenul :).

Transsiberianul incepe in St Petersburg, trece prin 8 fuse orare si are o lungime de 9288 de km.

trans-siberian_map1

Cu toate ca intr-un  fel imi doresc sa ajung in Rusia dar in alt fel povestile altora cu batai in magazine, raketi si violenta ma fac sa ma tin oarecum departe. Pe ruta trenului imi doresc totusi sa merg!

Am scormonit bine internetul pana sa reusesc sa fac rost si de niste preturi.

Route non stop 2 cl. € 1 cl. €
St. Petersburg / Moscow or vice versa (night train nr. 3 or 2, beds) 125 195
St. Petersburg / Moscow or vice versa (day train – seats) 125 225
Moscow-Beijing (nr. 4 via Mongolia) 644 940
Moscow-Beijing (nr. 20 via Manchuria) 742 1054
Moscow-Irkutsk 408 597
Moscow-UlanBator or vice versa (nr. 6 or nr. 5) 420 638
Moscow-UlanBator (nr. 4) 410 625
Moscow-Pyongyang (nr. 20) 673 1018
Moscow-Vladivostok 765 1192
Moscow-Perm/Yekaterinburg 334 488
Moscow-Novosibirsk 372 545
Irkutsk-UlanBator or vice versa (nr. 6 or nr. 5) 203 330
Irkutsk-UlanBator or vice versa (nr. 362 or nr. 263) 195
Irkutsk-Moscow (nr. 5 or 81), first class price not valid for train nr 81 436 795
Irkutsk-Moscow (nr. 1) 617 1072
UlanBator-Beijing (nr. 24), see remark 3 207 308
UlanBator-Beijing (nr. 4) 253 367
Beijing-Moscow (nr. 3 via Mongolia) 690 1046
Beijing-Moscow (nr. 19 via Manchuria) 792 1150
Beijing-UlanBator (nr. 23/23K) 284 400
Beijing-UlanBator (nr. 3) 482 714
Beijing-Irkutsk (nr. 3 via Mongolia) 482 714
Beijing-Irkutsk (nr. 19 via Manchuria) 490 703
Irkutsk-St. Petersburg (nr. 9) 590 1060
Irkutsk-Vladivostok (nr. 8 / nr. 2) 417/598 670/960
Route including 1 stop 2 cl. € 1 cl. €
Moscow-UlanBator-Beijing (nr. 4 Moscow-UlanBator), see remark 2 630 912
Moscow-UlanBator-Beijing (nr. 6 Moscow-UlanBator), see remark 2 641 920
Moscow-Irkutsk-Beijing (nr. 4 Irkutsk-Beijing) 730 1096
Moscow-Irkutsk-Beijing (nr. 20 Irkutsk-Beijing) / Moscow-Irkutsk-Vladivostok 786 1180
Moscow-Irkutsk-UlanBator (nr. 6 IKT-ULN) 515 791
Moscow-Irkutsk-UlanBator (nr. 362 IKT-ULN), (1cl. on nr.362 = 2 beds in 2cl.) 515
Route including 2 stops 2 cl. € 1 cl. €
Moscow-Irkutsk-UlanBator-Beijing, see remarks 1,2,3 710 1057
Moscow-Perm/Yekaterinburg-Irkutsk-Ulan Bator 570 796
Moscow-Yekaterinburg-Irkutsk-Vladivostok 793 1212
Moscow-Perm/Yekaterinburg-Irkutsk-Beijing (by train nr. 20 Irkutsk-Beijing) 848 1222
Moscow-Perm/Yekaterinburg-Irkutsk-Beijing (by train nr. 4 Irkutsk-Beijing) 795 1124
Route including 3 stops 2 cl. € 1 cl. €
Moscow-Perm/Yekaterinburg-Irkutsk-UlanBator-Beijing, see remarks 1,2,3 802 1123
Moscow-Irkutsk-UlanUde-UlanBator-Beijing, see remarks 2,3 822 1226
Route including 4 stops 2 cl. € 1 cl. €
Moscow-Perm-Yekaterinburg-Irkutsk-UlanBator-Beijing, see remarks 1,2,3 847 1170
Moscow-Ykaterinburg-Novosibirsk-Irkutsk-UlanBator-Beijing, see remarks 1,2,3 847 1100

Am gasit si diverse companii de turism care vand vacante. Preturile incep de pe la 5000 de euro si sunt probabil cel putin duble fata de pretul de achizitie individual.

Pana la urma cea mai mare problema pentru o calatorie de genul acesta o reprezinta vizele, in special viza de Rusia.

Ce e asa de interesant la traseu? In primul rand distanta parcursa cu trenul dintr-un capat in celalalt reprezinta o treime din circumferinta Pamantului!

Pe drum se trece pe langa Baikal care este printre altele cel mai adanc din lume si care reprezinta si 20% din rezervele de apa dulce ale planetei.

800px-Ferroviacircolarebaikal

sursa foto

Iar, pare genul de lucru pe care il faci o singura data in viata! Daca a zbura cu balonul in Cappadocia este cumva mai aproape si usor de indeplinit, un drum cu Transsiberianul poate parea putin mai indepartat… dar realizabil!

Am cititori care au facut acest drum? Puteti sa imi dati detalii?

Povestea continua iar acest articol este scris de pe un superb Samsung Notebook seria 9. Daca nu va e cu suparare puteti arunca si un ochi pe pagina de Facebook Samsung Romania.

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

2 comments