• Menu
  • Menu

Avion intarziat mai mult de 3 ore sau zbor anulat? Primesti pana la 600 euro. Iata cum! (P)

Ai avut un zbor anulat sau care a ȋntârziat mai mult de 3 ore ȋn ultimii 3 ani?  www.FlightClaim.ro te poate ajuta sǎ primeti compensaia de pânǎ la 600 euro. Iatǎ detalii pe linkul de mai jos!

Foarte puțini oameni știu ce să facă în cazul în care le este anulat zborul sau dacă zborul lor întârzie mai mult de trei ore. Am avut prieteni cărora fie le-au fost anulate zborurile, fie au întârziat atât de mult încât au pierdut zborul de legătură și care nu știau că au dreptul la compensații. Adevărul este că deseori și companiile aeriene se pricep să te ducă cu zăhărelul. 

Partea bună este faptul că pentru fiecare situație de genul acesta există și o rezolvare legală. Ține minte de la început – ai trei ani la dispoziție să îți ceri drepturile. Așadar dacă ai avut probleme cu zborul tău, încă mai poți face ceva, chiar dacă nu s-a întâmplat chiar ieri.

Ce fac dacă zborul meu întârzie, este overbooked sau anulat?

Important este să îți ceri drepturile. Fie direct, fie printr-o companie specializată în asta, așa cum sunt cei de la FlightClaim.

Dacă zborul tău este întârziat, supra rezervat (de cele mai multe ori te obligă să renunți la zbor), anulat sau dacă ai ajuns la destinație cu o întârziere de minim 3 ore, atunci conform unei Directive Europene din 2004, care are efecte la nivel de UE (cu efecte la nivel mondial – aplicându-se tuturor pasagerilor, indiferent de vârstă, sex, naționalitate sau prețul plătit pe bilet), Regulation 261/2004 EC, ai dreptul la o despăgubire pentru acest lucru.

Sumele pe care le poți primi ca despăgubire variază de la 250 până la 600 de euro per pasager, în funcție de cât de mare era distanța călătoriei:

  • Sub 1500 de km primești 250 euro
  • Între 1500-3500 de km primești 400 de euro
  • Peste 3500 de km și întârziere de minim patru ore primești 600 de euro
  • Peste 3500 de km cu întârziere între 3 și 4 ore primești 300 de euro.

Companiile aeriene la care ești eligibil pentru compensații.

Fie atunci când compania aeriană este înregistrată în UE, indiferent de zbor și destinație (de exemplu British Airways, Ryanair, Wizzair, Blue Air, LOT, Austrian Airlines, Air France, KLM, Lufthansa, TAP, TAROM etc)

Fie dacă zborul decolează de pe un aeroport din UE, chiar dacă respectiva companie aeriana nu este inregistrată în UE (de exemplu zboruri Qatar Airways, Air Canada, Air Serbia, FlyDubai, EL AL, Aeroflot, Pegasus sau Turkish Airlines).

Când nu ești eligibil să primești compensația (claim)?

Acum hai să discutăm și despre situațiile în care nu poți depunde plângere. De exemplu:

  1. Dacă ai fost informat despre anulare cu minimum 2 săptămâni înainte de ora de plecare prevazuta;
  2. Dacă ai fost informat despre anulare într-un termen cuprins intre 2 săptămâni și 7 zile înainte de ora de plecare prevazuta și ți se oferă o redirecționare care sa iți permită sa pleci cu cel mult 2 ore înainte de ora de plecare prevazuta și sa ajungi la destinația finala în mai puțin de 2 ore după ora de sosire prevazuta;
  3. Dacă ai fost informat despre anulare cu mai puțin de 7 zile înainte de ora de plecare prevazuta și ți se oferă o redirecționare care iți permite sa pleci cel târziu cu o ora înainte de ora de plecare prevazuta si sa ajungi la destinația finala în mai puțin de doua ore după ora de sosire prevazuta;
  4. Dacă operatorul de transport aerian poate face dovada ca anularea este cauzată de împrejurări excepționale care nu au putut fi evitate, în ciuda adoptării tuturor măsurilor posibile (lovituri de stat, vulcani care erup, incendii, condiții meteo extreme).

Pro tip. Chiar dacă operatorul aerian o să îți spună că problemele tehnice intră la împrejurări excepționale, nu este așa! Dacă sunt probleme cu avionul atunci ești eligibil pentru compensații.

Vă aduc aminte, solicitările se pot face pentru zboruri operate până în urmă cu trei ani! La compensații se înscriu și cursele charter.

De ce să lucrez cu cei de la Flight Claim?

În primul rând pentru mai puține bătăi de cap în recuperarea banilor. Problema noastră nu se putea adresa neapărat prin ei deoarece zborul nu a avut întârziere. Am avut alte probleme cu cei de la compania aeriană și ne-am primit banii înapoi doar după ce:

  1. Le-am spus că avem blog și le-am trimis articolul pe care îl scrisesem deja despre situație.
  2. Am lăsat comentarii negative în Social Media.
  3. Am insistat cu mailuri din când în când, vreme de câteva luni.

Întâmplarea amuzantă a făcut că la câteva zile după ce eu depuneam o plângere către compania aeriana, tot ei ne-au contactat pentru a ne ruga să schimbăm niște linkuri pe blog. Am explicat departamentului de comunicare că doar acte de caritate nu sunt dispusă să fac pentru ei.

Au încercat de fiecare dată să ne ducă de nas, dar din fericire ne știam drepturile. M-au și nimerit într-o dimineață mai supărată și cred că le-a picat nițel pe diagonală mailul meu. Dacă ar fi fost vorba despre o sumă mai mică, probabil că aș fi renunțat între timp.

Apelând la o companie specializată scapi de bătăile de cap, de certurile cu compania aeriana, de mailurile nervoase trimise la prima oră. Eu aș fi preferat să pot să scap de această agitație.

Nu mai stai să cauți termeni ori prin legi pentru că vor face ei asta pentru tine. Și apropo de legi, au echipe de avocați pregătiți și specializați fix în asta. Este o companie internațională, cu echipă răspândită peste tot prin Europa.

Chiar dacă se ajunge în instanță, tu, client Flight Claim nu trebuie să plătești nimic. Nu contează cât durează procesul. Ba chiar nu trebuie să plătești nimic în avans. Trimiți către companie câteva documente doveditoare, semnezi o împuternicire, iar de acolo stai liniștit.

Cât plătesc către Flight Claim?

Nici costurile nu sunt atât de ridicate pe cât ai crede. În cazul în care vei câștiga, plătești către Flight Claim 25% din suma totală recuperatǎ de ei pentru tine + 25 de euro/poliță. Nu plǎteṣti nimic ȋn avans.

Cum depun o cerere de compensație?

Este chiar foarte simplu. Dacă zborul ți-a întârziat sau a fost anulat depui o cerere pe site-ul FLightClaim.ro, direct aici. Poți însă să îi contactezi și:

Noi îți dorim zboruri fără incidente. Iar în cazul în care ai probleme din sfera celor menționate mai sus, sperăm că te-am ajutat să găsești rezolvare.

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

1 comment