• Menu
  • Menu

Cum s-au rezolvat problemele Tui Belgia?

Am promis solemn că vă anunțăm ce și cum s-a întâmplat cu biletele de întoarcere pe care am fost fortați să le cumpărăm în aeroport. Atunci angajații companiei aeriene ne-au spus că e musai să cumpărăm bilete de întoarcere cu ei altfel nu ne lasă să urcăm în zbor.

Azi am aflat că multor români nu li s-a mai permis deloc îmbarcarea, chiar dacă aveau și bilete de întoarcere. Dacă ești printre ei, dă un semn. Poate vă strângeți mai mulți și împreună deveniți mai puternici.

Tui Belgia vs Tui România

O să precizez iar aici că aceste două companii sunt diferite. Ne e dragă și o urmărim pe Anca de la Un an Hai Hui. Nu am vrea problemele uneia să se răsfrângă în imagine negativă asupra celeilalte.

Problemele noastre cu Tui Belgia

Azi am ajuns la concluzia că suntem chiar norocoși. Am povestit aici pe lung care a fost problema. Nu s-au uitat la documentele noastre de călătorie, am fost obligați să cumpărăm bilete de întoarcere cu ei.

Supărați am depus reclamație, mai ales pentru că lângă noi era un belgian care zbura în Mexic fără bilet de întoarcere. Am așteptat o grămadă. Ei ne-au răspuns la mailul de reclamație și ne-au dat timp de răspuns 6-8 săptămâni. No bine, să așteptăm.

Cât a durat răspunsul Tui Belgia?

Plictisită să aștept m-am apucat să îi cert în social media. La mine și la ei pe Facebook. Atât în comentarii cât și mesaje. Răspunsul a venit undeva după 10 săptămâni de zile, dar la timp destul de scurt după ce am început să îi cert online. Evident, primul răspuns primit a fost dezamăgitor. Ghinionul lor a fost că am citit răspunsul la prima oră dimineața, până să apuc să deschid ochii. Moment în care i-am asigurat că doar nu am stat să aștept atât pentru un răspuns standard, copy paste, fără să răspundă într-un fel sau altul la ce spuneam în plângere, și că voi merge mai departe cu plângerile.

Răspunsul Tui Belgia

Dimineața următoare ne-au anunțat că în mod excepțional ne vor returna banii. În plus ne-au mai comunicat asta:

The Mexican authorities laid down supplementary rules for Romanian passengers who want to travel to Mexico from Brussels or Amsterdam.  These supplementary laws and rules are entered into the Travel Information manual, which are followed by all airlines.

În cazul în care este adevărat că autoritățile din Mexic au impus condiții speciale pentru călătorii români din aceste aeroporturi, și noi și ei avem dreptate. Cu mențiunea că și compania aeriană trebuie să își informeze călătorii. 

Momentan încă așteptăm să vedem banii în cont. Vorba mamei, dacă au stat mai mult de 10 săptămâni să răspundă, să vedem cât durează să vireze banii.

Noi probleme pentru români la zborurile cu Tui Belgia

Că tocmai ne returnau nouă banii și ne înmuiasem, azi de dimineață ne trezim cu un mesaj în inbox. Cineva ne întreba noi cum am rezolvat situația pentru că pe ei azi nu i-au lăsat să urce în avion. Nici un român nu a urcat în avionul de Mexic din Bruxelles, chiar dacă aveau bilet dus-întors cu Tui, cazare rezervată și toate cerințele. 

Se pare că este o problemă mai nouă. Nu am știut nici noi exact ce să facem ca să ajutăm, așadar i-am scris lui Ionuț, primul colaborator al Ambasadei României în Mexic. Mulțumim frumos pentru ajutor și îndrumare.

Ce faci în situația în care pățești ceva asemănător oriunde în lume? Sfatul lui Ionuț – toate ambasadele și consulatele au un număr de urgență. În situații de genul este recomandat să fie contactat consulul. 

Ce fac dacă zbor spre Mexic prin Belgia?

Tu sau cineva apropiat a avut probleme asămănătoare? Contactați consulul, depuneți plângeri. Puteți să folosiți și firme de recuperări care fac asta în locul vostru. Claim compass, întârziere.ro sunt doar două dintre ele.

Eu v-aș recomanda să vă uniți, să vă cunoașteț, să vă sfătuți. Poate aveți mai multe șanse de izbândă așa.

Suntem curioși să ne dai de știre și dacă ai zburat din Belgia fără probleme spre Cancun. Sau dacă urmează să zbori, contactează compania aeriană înainte. Eu asta aș face.

Culmea e că acum o săptămâna sau două povesteam cu cineva și îi spuneam că noi am avut ceva probleme, dar că prețurile lor sunt bune, mai ales dacă iei bilet dus-întors. Acum nici nu știu ce să vă mai recomand. O să rămânem și noi la curent cu situația și vă anunțăm și pe voi.

Momentan sunt furioasă prin simpatie. Să ai 9 zile de concediu în Cancun și să nu poți ajunge, după ce ți-ai făcut și planuri, research și mai ales rezervări…
Zi și tu, ce situație e asta?!

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

1 comment