Anul 2020 a adus turbulențe serioase pentru industria turismului. Puțini spre zero au fost cei din acest mediu care nu au simțit din plin efectele pandemiei. De la restricțiile de tot felul și până la nebunia rambursărilor.
Cei de la Vola au decis să comunice despre toate aceste lucruri onest, deschis, cu cărțile pe față. Multe au fost zilele în care m-am întrebat cum fac față și ce fel de antreprenor trebuie să ajungi, ce angajați să ai și ce cultură organizațională internă pentru a rezista în mijlocul tonadei…
Am mai povestit despre asta și acum șase luni. Industria aeriană mai ales nu era pregătită pentru acest volum de restituiri. Și dacă tot suntem aici, uneori mă întreb cum reușesc să reziste cei care dau înapoi și comisioanele lor de rezervare. Nu sunt mulți cei care au făcut asta, tocmai din acest motiv cred că merită cu atât mai multă apreciere.
Efectele pandemiei în 2020 pentru industria turismului
Ianuarie a fost o lună bună ce nu aducea știri proaste pentru industrie. 54% dintre călători aveau rezervate o parte dintre călătoriile lui 2020 încă din februarie. Datele de aici. Media curselor anulate pentru ianuarie și februarie era de 3%!
Apoi vine luna martie, luna plina de anulări, stări de urgență, închideri de granițe.
Și cel mai important – peste 82% dintre calatorii din intreaga lume au fost nevoiti sa isi schimbe planurile.
Și un grafic foarte grăitor
Vă las și acest articol ce conține și alte cifre din industria turismului.
Turismul în Europa pierde 1 miliard de euro pe lună, din cauza Covid-19
Articolul citează o analiză făcută de CNN.
Ce s-a întâmplat cu prețul biletelor de avion?
Eu mă așteptam să crească până acum, se pare că m-am înșelat amarnic. Prețurile biletelor de avion au scăzut cu până la 24%.
Nici la asta nu mă așteptam neapărat, dar se pare că cele mai afectate au fost chiar cursele interne. Adevărul este că și noi am preferat mașina, chiar dacă drumurile sunt uneori cam prea lungi. De multe ori am încercat să legăm plecările una de cealaltă.
Am fost de exemplu pe la bunici pe lângă Onești, am dat o fugă și pe la Cheile Tișiței ori până la Piatra Neamț. Pentru noi o fugă poate să însemne și câte o săptămână întreagă. 🙂
Revenind, da, preferăm și am preferat și noi mașina vara asta. Plănuim însă să ajungem și pe la Oradea toamna-iarna asta, acolo cel mai probabil vom zbura. Între timp au apărut și mai multe studii care arată că nu este așa de mare riscul de infectare în avion.
One explanation for the apparently low risk level is that the air in modern aircraft cabins is replaced with new fresh air every two to three minutes, and most planes are fitted with air filters designed to trap 99.99% of particles.
the risk of catching the virus on a full flight is just 1 in 4,300. Those odds fall to 1 in 7,700 if the middle seat is vacant.
Turismul în vremea pandemiei – ce spun specialiștii că urmează
Turismul nu își revine peste noapte. Asta este evident. A se vedea și numărul de cazuri în creștere peste tot în lume și noile restricții. Specialiștii cred însă că în 2022 o să revenim la nivelul din 2019.
Despre cum au gestionat cei de la Vola tot acest volum de rambursări puteți să citiți aici.
29% dintre clienții lor încă așteaptă soluții de rambursare. Văzând din partea celaltă asta înseamnă că 71% dintre ei au primit deja banii.
Noi suntem curioși să ne spuneți dacă ați fost afectați în mod direct și dacă până acum ați reușit să vă rezolvați problemele. E util să spuneți și de la ce companii așteptați încă răspuns. Fie ele companii aeriene sau agenții de turism ori hoteluri.
Chiar, sunt curioasă dacă pentru industria hotelieră există cifre și infografice asemănătoare pentru România. Știu că nici acolo lucrurile nu au fost neapărat roz în această perioadă.
Dacă ești unul dintre cei 12.000 de pasageri Vola care încă așteaptă rambursare, ei vor citi toate comentariile articolului și vor încerca să vă ajute, așa cum au făcut pe peste tot în social media, în grupuri de discuție sau comentarii la articole. Felicitări pentru răbdarea de care dau dovadă. Și lor, dar și vouă, celor care așteptați.
Ai fost nevoit să îți schimbi planurile de călătorie? Aveai bilete de avion ori hotel rezervat? Ai reușit să îți recuperezi banii? Cum au fost pentru tine lunile din iunie și până acum?
Așteptăm impresiile tale indiferent de ce parte a filelului ești – turist sau dacă lucrezi în industria turismului, poate ești blogger, vlogger sau lucrezi în domenii conexe. Sperăm să se nască discuții constructive din care să avem toți de învățat.
Cum a fost pentru noi ultima perioadă?
Așa mi se pare corect, să povestim și noi. În perioada stării de urgență oscilam între stări de spirit, rollercoaster ce a continuat și după. De la o zi la alta am învățat însă să gestionăm mai bine panicile. Dacă a luat tata covid, dacă au vecinii… Am înțeles că e important să facem gimnastică mentală până când am reușit să ținem anxietatea sub control.
Apoi am început să călătorim, în primă fază fără să ne cazăm, ci explorând de la rudele pe care le avem prin toată țara. Bunici la Câmpulung Muscel și pe lângă Onești, părinți în Dobrogea. Oricum ne doream să explorăm și să vă arătăm România prin ochii noștri.
Nu am mai postat oferte de călătorie de luni de zile.
Cum s-a simțit din prisma blogului/financiar?
Nu putem spune că a fost cea mai productivă perioadă iar încasările ne-au scăzut cu 30% probabil față de anul anterior, daaaaar mi se pare că nu suntem în postura de a ne plânge. Mai ales după ce am văzut împreună cifrele de mai sus. Noi ne-am văzut de călătorii și au fost perioade în care ne-am axat mai mult pe munca pe care o facem ca freelanceri. Ne-am felicitat pentru că nu ne-am ținut toate ouăle într-un coș și pentru că suntem echilibrați din punct de vedere financiar.
Cel mai important e că suntem sănătoși. Altceva e prea puțin important.
2020 mai are câteva luni până se termină și nici 2021 nu pare că vine cu raze de soare și unicorni, așadar încercăm să rămânem optimiști, să ne luăm măsuri de precauție și să ne păstrăm luciditatea de a lua decizii bune.
Aveți grijă de voi și așteptăm comentariile voastre. Dacă lucrați în industrie, dacă aveți propriile cifre analizate, hai să discutăm. Repet, sper să se nască discuții constructive din care să avem toți de învățat.
Eu am făcut o cerere de rambursare în aprilie, către Ryanair. Rezervasem dus-întors pentru 2 persoane, prin Kiwi. Ulterior am aflat că acest site și încă alte câteva au avut conflicte cu mai multe companii aeriene pe problema rambursărilor. Nu știu dacă voi mai primi acei bani înapoi, dar pe viitor am învățat să rezerv doar de pe site-ul companiei aeriene, nu de la diverși terți.